Page 19 - lidercfeny_akf_202409
P. 19
Lidércfény amatõr kulturális folyóirat XVI. évf. 9. szám, 2024. szeptember
az elsők kékséges eleganciája, a hosszú beszélgetések – Szép lenne közhírré tenni, elmondani mindenkinek az
Asival, Krissel, Lenával… igazságot a Föld igazi történelméről, az előző civilizációk
Érvek és ellenérvek a hazatérés mellett és ellenében. A sorsáról, az általuk itt hagyott örökségünkről, a jövő lehe-
félelem, hogy ha hazatérnek, majd elhallgatják, sőt, elhall- tőségeiről! – sóhajtotta Egon.
gattatják őket. Hazavihetik éppen a Menedékben készült – Szép lenne ráébreszteni az embereket a valóságra, a
hang-, és képfelvételeiket, de félő, hogy hiába is mutogat- mostani hibákra, az elérendő célokra! – helyeselt Ági.
ják, ügyes hamisítványnak fogják bélyegezni minden Álmodoztak, féltek, ábrándoztak, elkeseredtek, lelke-
nagyon is valódi anyagukat. Mikor átkeltek a Menedékbe, sedtek felváltva.
magukkal hozták a fényképezőgépeiket, a laptopjaikat. -.-
Akkor még nem tudták, hogy ezek mire lesznek jók, de A harmadik nap estéjén ott ültek a távolsági portál szik-
Kris mindent le tudott tölteni a saját adattárolóira és láinál a sétány félkör alakú padján. Szótlanul bámulták a
nagyon örült az értékes anyagoknak, amiket megosztott tengert, a várost, a naplementét. Már kifogytak a szavak-
minden érdeklődővel. A Földre visszatérve nem számít- ból, az érvekből és ellenérvekből. Csak egy dologban
hatnak ilyen fogadtatásra. Talán még a máltai áramszüne- értettek egyet.
tet és a diákok eltűnését is számon kérik rajtuk. Csalóknak, – Ma döntenünk kell… – mondták ki hangosan mind-
hazugoknak, hamisítóknak fogják őket kikiáltani, vagy ketten.
szépen, csendben elintézik őket. A sétányon feltűnt egy ismerős alak. Kris tartott feléjük.
Zspider
Kalendárium - Szeptember:
Kék kód
– Jó reggelt tanárnő! – üdvözölték a diákok Memphis – Baj van? – kérdezte a szomszédos tanteremből kilépő
Ortegát, mikor kiszállt a kocsijából. Ő kedvesen mosoly- tanár.
gott és integetett nekik, ameddig az anyósülésről kivette a – Nem hiszem, csak az egyik kis diákomat kerestem –
dolgait, de észrevette, hogy több diákja csak elsétál mel- mondta Memphis, mert nem akart senkit sem aggasztani.
lette, egy szó vagy legalább köszönés nélkül. Ő maga mégis idegesen ült ezután a tanteremben, a követ-
– Láttad ezt? – kérdezte egy másik tanártól, aki vele egy kező óráját szinte robotpilóta üzemmódban tartotta.
időben érkezett meg. Figyelt és beszélt, de igazából a diákján rágódott. Érezte,
– Aha – felelte a kollégája. hogy valami baj van, de még nem volt benne biztos.
– Ma órám lesz velük. Próbálta feleltetni a gyerekeket, hogy elterelje a figyelmét,
– Próbáld meg nap végén elkapni a szülőket pár szóra! de nem sikerült semmi másra gondolni.
– Jó ötlet – mondta Memphis és elindult az iskola felé. A következő óráig a termében maradt, várva, hogy a fiú
Az első óra meglepően könnyedén kezdődött, pár diák- visszaérjen. Nem volt hiába, a srác az elsők között lépett
kal felolvastatta a beszámolójukat a nyárról, és örömmel be. Memphis ugyan hangosan köszönt nekik, de a gyer-
fogadta, hogy az egyik lány hosszasan mesélt a nyaralásá- mek nem felelt. Még a tekintetét se emelte fel a padlóról.
ról, mert látszott rajta, hogy ő maga írta, nem az internet- Bár sokan nehezen néznek fel, ez akkor sem nem tűnt jó
ről lopta, vagy ami még rosszabb, másolta valakiről. A jelnek. Az órán próbálta többször bevonni őt, de nem sike-
második órán észrevette egy másik diákján, hogy nem tud rült. A gyerek vagy nem felelt, vagy azt mondta, hogy
figyelni, ezért kihívta, hogy segítsen elmondani, mit nem tudja a választ, Memphis pedig nem akarta erőltetni,
tanultak történelemből. mert még feltűnt volna a többieknek is. Kicsengetéskor
– Mi volt a nevük? – kérdezte tőle Memphis azonban utána szólt:
– Nem tudom… – szenvedett a fiú. – Zeno! Maradj egy kicsit, kérlek!
– Menni fog, semmi baj. Csak koncentrálj! A fiú nem mondott semmit, csak feszengve visszaült a
– Hűbéresek? székébe. Memphis küldött egy üzenetet a portára, hogy
– Igen! Ez az! Mondtam, hogy emlékezni fogsz! ha Zeno szülei megérkeznek, akkor jöjjenek fel érte a tan-
A diákok tapsoltak és a tanárnő büszkén visszaküldte a termébe. Memphis még az első kérdést sem tudta feltenni
fiút az asztalhoz. Úgy érezte, legalább egynek segített ma. a fiúnak, mikor a portás már jelezte is, hogy a szülők meg-
A harmadik órán viszont már nem tudta rávenni az egyik jöttek.
fiút, hogy számoljon. A szünetben beszélni akart a gyerek- – Tanárnő, minden rendben van? – kérdezte az anyuka
kel, de az eltűnt a folyosón a tömegben. aggodalmas hangon, mikor beléptek a terembe.
Facebook: Lidércfény Online • info@lidercfeny.hu • www.lidercfeny.hu 19